Deel je idee met ons! - OnlineHuiswerkklas.nl

Deel je idee met ons!

Beste collega’s,

OnlineHuiswerkklas.nl heeft de afgelopen jaren aanzienlijke groei doorgemaakt, iets waar we enorm trots op zijn!

Om deze groei vast te houden, streven we ernaar om nog meer (ouders van) middelbare scholieren te informeren over onze onderwijsdienst. Dat is een belangrijke missie, want het merendeel van Nederland is nog niet op de hoogte van ons bestaan.

Deze pagina geeft een introductie over de inspanningen van OnlineHuiswerkklas.nl om een breder publiek te bereiken. Daarna presenteren we een probleemstelling en bieden we iedereen de mogelijkheid om ideeën in te sturen.

Deelname aan dit initiatief is – indien gewenst – anoniem. Daarnaast is het in principe ook vrijwillig. Echter, mocht iemand met een buitengewoon goed idee komen dan zullen we diegene wellicht vragen of hij/zij het verder uit wilt werken en/of presenteren. Dat is natuurlijk wel betaald werk!

Huidige promotiestrategie

Michiel (directeur) benadert onze eerste doelgroep: het management van scholen, een paar keer per jaar om te verkennen of een samenwerking interessant kan zijn. Wij zijn tevreden met die strategie.

Deze pagina richt zich daarom op hoe wij de tweede doelgroep bereiken: ouders van scholieren (particulieren). Voor het benaderen van die doelgroep wisselt Onlinehuiswerkklas.nl nog steeds vaak van strategie. Wij staan daarom erg open voor alternatieve, creatieve ideeën als verrijking van onze huidige aanpak om deze doelgroep te bereiken.

Huidige kanalen:

  • Adverteren op Google (uitbesteed aan extern bureau)
  • Adverteren op Facebook (uitbesteed aan extern bureau)
  • Vriendenactie: mensen kunnen rekenen op korting als een vriend/vriendin zich aanmeldt
  • E-mail marketing: mensen downloaden gratis voorbeeld op onze website. Daarna worden zij nog een aantal keer benaderd met een persoonlijk aanbod.

Omdat mensen aanvankelijk weinig vertrouwen hebben in een online oplossing, verlaten zij onze website en zoeken zij door naar een fysiek huiswerkinstituut. Die dienst is in veel gevallen helemaal niet beter dan die van ons – en in alle gevallen duurder. Jammer!

We merken dat die mensen toch tot aankoop overgaan zodra ze iemand binnen de organisatie (toevallig) hebben gesproken. Na een kort belletje waarin we uitleggen dat online huiswerkbegeleiding juist heel goed werkt, worden geïnteresseerden gelukkig wel vaak klant.

Huidige  probleemstelling:  

We zijn momenteel een database aan het samenstellen met telefoonnummers van  ‘ouders van tieners, (leeftijd 13 – 17).’ Op dit moment verzamelen we telefoonnummers door advertenties te tonen op Facebook. Na het zien van de advertentie, kan men d.m.v. een kort formulier een telefoonnummer bij ons achterlaten.

Echter, zijn er niet meer manieren om deze database uit te breiden? Hoe verzamelen we telefoonnummers? We mogen mensen niet zomaar bellen… dat maakt de huidige probleemstelling nog iets ingewikkelder:

Hoe verzamelen we met toestemming zoveel mogelijk telefoonnummers van mensen in onze doelgroep, tegen zo laag mogelijke kosten?

Moet mijn inzending over de probleemstelling gaan? 

Ondanks dat we op zoek zijn naar antwoorden op de probleemstelling, kan het natuurlijk zijn dat je andere tips of ideeën hebt die hier niet op aansluiten. Deel deze in dat geval gerust met ons: ook ideeën die niet aansluiten op de probleemstelling worden erg gewaardeerd!

Deel hier jouw idee met ons!

Gebruik onderstaand formulier om je idee met ons te delen.